Sunday, September 24, 2006

Marhaban Ya Ramadhan

Ramadhan Al-Mubarak to all... Let's improve ourselves, increase our good deeds, may Allah help us in obtaining His rewards. Ahlan ya Ramadhan :)
Abu Hurairah (r.a) narrated that the Prophet S.A.W said:
"When the month of Ramadhan starts, the gates of heaven are opened and the gates of hell are closed and the devils are chained." (Muslim)

this cartoon credit goes to icesoul, cute isn't it..

6 comments:

zar zh said...

Saya singgah sekejab diblog Ida dan ingin mengucapkan Ramadan Mubarak untuk Ida, juga semua. Bulan ini yang mana syaitan dibelenggu dan tinggallah kita dengan diri kita, jadi inilah waktunya untuk kita memndidik diri agar lebih dekat mendampingi Allah, agar nanti bila tamatnya Ramadan, kita telah sedia ada satu kekuatan diri untuk mempertahankan hati kita dari dibisik oleh hasutan jahat syaitan.

Azer Mantessa said...

selamat berpuasa :-)

Jiwa Rasa said...

Selamat Meyambunt Ramadan. Moga beroleh keberkatan dan pahala yg melimpah.

me,myself n all around da world said...

bulan ramadhan,kedatangannya di tunggu bg org yg mencintai ibadah...semoga ana dan anti termasuk dlm gol, tersebut....

aku said...

aha bulan ramadhan ni simpan duit tu..makan jaga..macam macam ada kat pasar ramadhan tu.. hmmm apa lagi nak membebel ni ek..ok abis dah hehehehe

apa pun.. selamat berpuasa dan selamat hari raya <<< orang pertama wish ari raya kot ni.. huhuhuhu :P

r1cg36 said...

hey, I just got a free $500.00 Gift Card. you can redeem yours at Abercrombie & Fitch All you have to do to get yours is Click Here to get a $500 free gift card for your backtoschool wardrobe